perjantaina, joulukuuta 29, 2006

Älä lupaa älytöntä

Ihmiselle tekee hyvää aina välillä ajatella. Tekee myös ihan hyvää rauhoittua, istua alas ja ajatella oikein urakalla. Suunnittelemattomuus ja päämäärättömyys tekee ajalehtivan olon. Myös kulkusuuntaansa on hyvä tarkistaa.
Ihmeselle tekee myös hyvää olla välillä ajattelematta.

Älä lupaa mitään älytöntä.
Tai siis älyttömien lupailu juuri hienoa onkin, ja vielä hienompaa on niiden älyttömien asioiden toteuttaminen mutta nyt mä tarkoitan älyttömyydellä sellasta että "olen parempi kaveri/isä/äiti/lapsi/kummi(paitsi mä oon kyllä ajatellu olla parempi kummi..), ahkerampi, tuottavampi ja muuta kauheeta.. Hei kerran täällä vaan eletään ja jos koko energiansa käyttää siihen että yrittämällä yrittää olla aina vaan jotain enemmän ja enemmän.
Yritä vähemmän! Lupaa olla hauskempi, rennompi, laiskempi, viettää huonompaa elämää ja olla muutenkin vain vähemmän yritteliäs, äläkä pode huonoa omatuntoa siitä ettet ole täyttänyt itsellesi asettamia kohtuuttomia tavoitteita.

Pidä itsestäsi huolta. Jos sä et pidä, niin säkään et voi pitää muista, ja jos sä oot mun ystävä, ja mä tarvisin huolenpitoa niin mä jäisin pulaan sen takia että sä et oo pitänyt huolta itsestäs! Ja miksi mua pitäisi rangaista siitä että sä et oo viitsinyt satsata itseesi??

Taistele ja ole intohimoinen.
Sori vaan mutta tää oli pakko laittaa tähän. Jos ihmistä ei kiinnosta mikään eikä hän välitä mistään, samalla vaivalla voisi maata koko elämänsä sokerijuurikaspellossa sokerijuurikkaana.
Puhu ääneen. Kerro mielipiteesi. Kerro se uudestaan jos sitä ei kuulla ensimmäisellä kerralla. Kiinnostu, välitä ja tee asioille jotain. Ota selvää. Kysy. Muutos ei tipahda taivaasta mutta ainakin olet oman elämäsi ja planeettasi herra./mr,mrs.ms.

Rakasta, pussaa ja halaa ja tykkää
Täällä on välillä vähän kylmää. Meillä kaikilla on parempi kun tykätään vähän enemmän, halataan vähän enemmän, pussaillaan vähän enemmän(ei, mä en nyt tarkoittanut että kaikki tän blogin lukijat keskenään välttämättä..) ja rakastetaan meille rakkaita asioita oikein kunnolla!
Tuntemattomuus jäädyttää.

Jee jee! Mähän voisin näitä jatkaa kilometritolkulla mutta päästetäänpä nyt
teidät vähällä. Ollaan vaan ensi vuonna hienoja, kauniita, komeita, fiksuja ja reippaita!
Uudenvuoden lupauksia voi laittaa urakalla commentseihin.

Mä voisin tänäkin vuonna luvata enemmän irtosuhteita ja huonompaa elämää mutta kun se ei oo toteutunut muinakaan vuosina niin ehkäpä mä yritän vain pitää kotiavaimet mukana ja bussikortin tallessa. Loppu kyllä järjestyy.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mä lupaan että jatkossakin käräytän rattijuopon, kuten tein tänäänkin.

Lupaan että en ammu yhtään rakettia koska mun mielestä rahaa ei enää typerämpään voi käyttää (paitsi Susanna Sievisen uudet kannut on vielä tyhmempi kohde, myönnetään)

Lupaan olla yhtä dorka kuin tähänkin asti ja laukoa "hauskoja" kommentteja silloin kun niiden aika ei todellakaan ole.

Muuta en lupaa paitsi olla parempi ihminen ja parempi setä, veli, poika, ystävä, rakastaja, kaveri, kiipeilijä ja henkinen esikuva. Mutta enempää en mene lupaamaan.

Anonyymi kirjoitti...

Ehkä on vaan parempi olla lupaamatta mitään.. Toisaalta taas, lupauksethan on tehty rikottaviksi (sanoi ex työkaverini kun teki aviorikoksen.. Mutta taidan silti luvata etten lupaa mitään vaan katson mitä tuleman pitää..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...