sunnuntaina, toukokuuta 18, 2008

Lisää asiakaspalvelusta

Postimyyntipalvelut ovat olleet itselläni tovin unohduksissa. Ehkä osittain siksi, että täällä pääkaupunkiseudulla on ollut melko hyvin saatavissa mitä tarvitsee. Enemmänkin. Ehkä vielä muutonaikainen tavarasta eroon pääseminen on myös osittain hillinnyt kaikenlaisia lisähankintoja.
Mutta nyt kun ensimmäinen puoli vuotta uudessa kodissa on tulossa täyteen, ja yksi huonekalukierros huoneissa on käyty läpi, oli syytä tehdä päätös sohvankin kanssa. Punainen kausi alkaa olla ohi, eikä vaihtopäällistä tähän malliin ole enää saatavissa. (tässä vinkki Ikean sohvan omistaville, kannattaa ostaa varastoon toinen päällinen, jos runko on pysynyt kunnossa mutta sohvaan tullut elämisen jälkiä, niin uusi päällinen on helppo ja freesiratkaisu)
Jollakin tavalla päädyin tämän ongelman kanssa Elloksen sivuille, ja siellähän niitä oli. Aivan kohtuullisen näköisiä sohvanpäällisiä. Mutta tilaaminen ei ollutkaan aivan niin helppoa. Sähköinen järjestelmä ilmoitti koko ajan ettei tilauksen varmistusta voida tehdä. Tässä kohdassa oli pinnassa pitelemistä. Etenkin kun muutaman kokeilukerran jälkeen, tekee mieli räjäyttää koko systeemi. Etenkin kun asiallisesti ymmärsin yrittää tilausta eri selaimilla, tietäen että joskus palveluongelmat ovat vain kiinni siitä. Samoin kokeilin tilausta eri päivinä, ja mielestäni ylitin jo kuluttajan normaalin kärsivällisyyden ostotapahtumaa kohtaan.
Soitto asiakaspalveluun. Tosin epäilin, että onko palvelua pyhäpäivänä. Mutta nopean yhdistämisen jälkeen, selkeästi virolaisruotsalaistyyppinen ääni vastasi ja palveli minua hyvinkin reippaasti. Ellen sanoisi jopa tehokkaasti, ja se on paljon se, koska yleensä ehdin laskemaan kymmeneen asiakaspalvelijoiden lauseiden välillä.
Asiakaspalvelija totesi, että 70 euron päällinen on aika kallis, joten etsitään minulle jokin alennus, ja hän löysikin minulle jostakin 10 prosentin alennuksen. Samoin hän ehdotti että paketti toimitettaisiin R:lle, josta saisin sen keskiviikkona, ettei minun tarvitsisi odottaa kahta viikkoa.
Itselleni mukava lisä, koska R-kioski on vieressä, ja postiin joutuisi varta vasten menemään.
Kaiken kaikkiaan puhelintilaus oli nopea, kannattava ja palveleva. Kyllä, muistin kiittää hyvästä palvelusta. Hyvä Ellos.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Jeps, joskus se palvelu tökkii, mutta aina on nettitilaus onnistunut. Kommentoin vaan, koska olen ostanut tuota samaa päällistä 1 oikealla hinnalla ja 1 superalesta (se alehinta oli jotain 12 juuroa!), että kannattaa seurata. Ale-juttu tuli Catalogin kautta kylläkin. Ovat mukavia, käteviä ja helppo pestä. Lisäksi ne istuvat soffaan kuin soffaan sillee sopivan epämääräisen nätisti ;D

Norppa kirjoitti...

hehee, no mäkin huomasin että toisen väristä olisi ollut puoleen hintaan mutta pidin pintani ja pysyin alkuperäisvärissä. Oli silti kiva että myyjä osapuoli tarjosi vapaaehtoisesti 10% alennuksen. Ja erittäin iloinen olen tiedosta että päällinen oikeasti toimii, koska ne todellakin voivat olla - epämääräisiä. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...