sunnuntaina, toukokuuta 18, 2008

Sunnuntain puuhastelua

Koska lauantai meni hieman harakoille, kiitos Jääkärinkadun kesänavauksen (mistä kuitenkin lämmin kiitos emännälle ja isännälle) piti puuhastelu aloittaa sunnuntaina. Loppujen lopuksi pyhäpäivän saldo oli aivan ookoo. Kuisman avustuksella sain vielä pitkään maalausta odottaneen peilini vaihtamaan väriä, mikä oli yllättävän helppo ja nopea projekti. Miksei koulussa opeteta huonekalujen maalausta ja kunnostusta? En minä tiedä mitä eroa eri maaleilla on, tai petsillä, tai miksi joitakin asioita hiotaan ja joitakin ei mutta varmasti siihen oltaisiin voitu käyttää vaikka muutama kotitaloustunti. Porkkanaraastetta voi onnistua tekemään opettamattakin.Tosin en tiedä olisiko se auttanut kohdallani. Joudun tunnustamaan että olen aika surkea maalari. Eikä se ole tahdosta tai viitsimisestä kiinni. Jäljestä vain ei tule tasaista. Sama juttu joululahjojen paketoinnissa. Niistä näkee että minä olen käärinyt ne. Mutta eipä silti, olen kauan sitten ohittanut sen iän jolloin "aivan kaikki pitää tehdä itse", joten pystyin myös nielemään omavaraisuuteni ja pyytämään etu-töölöä poramaan maalatun kapistuksen seinään. Uskon että olisin varmasti onnistunut siinä itsekin, mutta myös siinä tapauksessa jälki olisi ollut sen näköistä.
Talonyhtiömme pihalle oli tuotu myös roskalava. Ilmeisesti muutkin taloyhtiöt harrastavat sitä mutta koska omalle kohdalleni tämä sattui ensimmäistä kertaa, tuntuu se käsittämättömän hyvältä idealta. Valitettavasti itselläni ei ollut tällä kertaa lavalle käyttöä mutta nopeasti se tuli täyteen vaikka täyttäjiä ei näkynyt missään. Veikkaanpa että öiset tontut ovat tyhjennelleet kellarikomeroita. Fillaria, suksia, mattoja..jne.

5 kommenttia:

Hanna Kopra kirjoitti...

ppa. Oletsä jotenkin Vallilassa löytänyt töölöläisen naisen itsestäsi? Vai…?

Hanna Kopra kirjoitti...

Nor…

Norppa kirjoitti...

no mulla pitää tietysti olla edustuskelpoinen koti jotta kehtaa kutsua vaalityöryhmää kokoon.

Hanna Kopra kirjoitti...

TOTTA! ;)

Anonyymi kirjoitti...

Ei hätää. Mä voin jatkossakin toimia sun henk.koht kynsienlakkaajana!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...