Jotta ei nyt jäisi sellaista kuvaa, että pelkästään tuohtuneena valitan maailman vääryyksistä palvelutilanteista, muistetaanpa antaa kiitosta sinne minne se kuuluu.
Käväisin eilein Ympyrätalon apteekissa. En olisi millään jaksanut, joten valmiiksi huonosti tunnelmaan virittäytynyt asiakas on aina haaste. Mutta. Toisella puolella tiskiä olikin asiakaspalveorientoitunut farmaseutti. En ole aivan varma, ymmärsinkö kaikkea mutta lopputulos oli se että sain paljon informaatiota, sekä ison suhteellisen alennuksen loppusummasta. Aina hyvä.
Mutta se mikä oli parasta, oli asiakkaan kohtaaminen. Hän oli todennäköisesti juuri selitellyt samat litaniat edelliselle asiakkaalle mutta kun tuli minun vuoroni, sama homma alkoi uudelleen. Jollakin tasolla ymmärsin että toisesta lääkkeestä oli korvaavaa tuotetta ja toisesta ei, mutta ero oli vain 20 centtiä, ja se että voin valita kalliimmankin lääkeen mutta Kela korvaa vain halvimman lääkeen mukaan erotuksen. En ollut nimittäin tiennyt tätä. Kuitenkin koko homman läpi käynti hyvässä ja järkevässä hengessä, vielä niin että tunsin että vastapäätä istuva henkilö ymmärsi puhuvansa toisen ihmisen kanssa, eikä vain toistanut käsittämätöntä ulkomuistilitaniaa.
Kaiken kaikkiaan koko tapahtuma ketjussa ei tapahtunut mitään ihmeellistä. Ja siinäpä se! Hyvä palvelu ei ole mitään ihmeellistä! Se on hyvinkin yksinkertaista, sitä vielä opetetaan koulussa, ja siitä on myös kirjoitettu tsiljoonittain kirjoja. (Missään niistä muuten ei ehdoteta, että asiakkaalle vastattaisiin mihinkään kysymykseen " aha " tai " ai jaa ".)
2 kommenttia:
Ravintola Yumessa valitin kahteen otteeseen miso-keitosta. Ensin se on täysin kylmää ja seuraavaan kerran täysin mautonta. Toisella kerralla annoin palautteen astioita pois korjanneelle tarjoililla. Vastaus oli juuri tuo "ai jaa". MinkkiP
Missä se Tykkää-nappula täällä on?!
Lähetä kommentti