Kyseistä mainosta on näytetty tv:ssä jo kymmeniä kertoja, ja siitä voi olla montaa mieltä. Sekä mies, että nainen. Vanhempi ja nuorempi. Itse en pidä sen tyylistä mutta myyntiluvut tulevat myöhemmin näyttämään onko lanseeraus ollut "hyvä" vai "huono". Ostan niin vähän eineksiä muutenkaan, ettei oma ostoskäyttäytymiseni tule heilauttamaan vaakaa puoleen jos toiseen.
Mutta en ollut ällistynyt mainoksesta vaan reagointitavasta minkä tämä totuuden torvi otti asiaan, mitä hän ei ole edes nähnyt. Audi-casessa itkettiin keskustelu- ja yleisönosastopalstoilla kuinka "miestä saa haukkua ja naista ei". (Miten niin?! ) Eihän kumpaakaan sukupuolta saa, eikä pidä, korostaa toisen kustannuksella.
Eikö tässä yhteiskunnassa ole aina ollut täysin normaalia ja suotavaa, jopa ihailtavaa, jos miehellä on nuorempi nainen? Milloinkohan tämä kyseinen kaveri on nähnyt printti- tai tv-mainoksen missä mies himoitsee itseään vanhempaa naista? Eikö kaikkea ole ammoisista ajoista lähtien myyty nuorilla naisilla?
Mutta melkein ihmetyttää, miksi keski-ikää lähestyvä mies on tuohtunut mainoksesta jossa vanhempi nainen haaveilee nuoremmasta miehestä? Eihän hän itse ole kuitenkaan kiinnostunut vanhoista naisista, joten mielikuva ei ole pois häneltä. Vai onko kyse siitä että mies yleensäkin esitetään objektina? (objekti tosin pääsee painamaan vanhempaa kohdetta pianon päällä) Emme onneksi joutuneet kuuntelemaan tätä monologia pidempään mutta jouduin ihan ääneen myötäilemään suuren valistajan toteamukseen "että eihän tämä nyt kuulu asiaan mitenkään".
ps. ja se kappale joka mainoksessa soi on Anna Puun Kaunis päivä.
Kritisoisin myös Helmi sivujen törkeän mainonnallista sisältöä. "Artikkelissa" ei ole mitään toimituksellista sisältöä mutta eipä siinä myöskään lue mainos. "Objektiivisesti" ollaan vain todettu että "tässä se tuoreus näkyy ja tuntuu". Huh!
Tuotteesta Kemikaalicocktail
Fresh nyppii myös Viinipirua
Myös Project Mamalla on aiheesta mielipide
Sekä Urbaanilla Orankilla
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti